Uğur Çelik - DoktorTakvimi.com Çocuk Hastalıkları - Uzm. Dr. Uğur Çelik

Çocuk Hastalıkları

En sık görülen çocuk hastalıkları

Nezle

Baş ağırına neden olan hastalık

Nezle, soğuk algınlığı tablosu yaratabilen 200’e yakın virüs tarafından meydana geliyor. Burun tıkanıklığı, sulu burun akıntısı, iştah kaybı, halsizlik, hafif ateş, hapşırık, hafif öksürük, bazen de boğazda yanmayla seyrediyor. Genellikle 7-10 günde geçiyor. Ateş belirginse; ateş düşürücü ilaçlar (Parasetamol, Ibuprofen), yatak istirahati, sıvı desteği (taze sıkılmış meye suyu, bitki çayları) ve gerekliyse öksürük şurupları yeterli oluyor. Burun tıkalıysa burun açıcı damla veya sprey uygulanıyor. 4 yaş altında, anti-gribal ve antibiyotik önerilmiyor.

Bademcik ve yutak iltihapları

Virüs veya bakterilerle meydana geliyor

Yutma zorluğu, boğaz ağrısı ve ateş gibi bulgular oluşuyor. Etken Beta olarak bilinen bakteriyse belirtiler ağır seyrediyor. Bazen virüs-bakteri ayrımı muayeneyle yapılamadığı için, doktor hızlı test veya boğaz kültürü almak zorunda kalıyor. Hızlı testin pozitif bulunması, etkenin Beta olduğunu gösterdiği için, boğaz kültürü alınmıyor. Hızlı test negatifse boğaz kültürü alınıp tedaviye kültür sonucuna göre başlanıyor. İlk seçilecek ilacın penisilin içeren antibiyotik şurup veya iğne olması gerekiyor.

Kulak iltihapları

Gereken vakalara ağrı kesici, burun veya kulak damlası öneriliyor

Genellikle bir üst solunum yolu enfeksiyonu sırasında gelişiyor ya da östaki kanalı denilen burun-yutak bileşkesini orta kulağa bağlayan kanal ağzının tıkanması sonucu bu kanalın fonksiyon yapamamasından kaynaklanıyor. Geniz bademciğinin büyümesi, alerji, reflü gibi nedenler burada da geçerli oluyor. En belirgin bulguların; kulak ağrısı, ateş, bazen hafif işitme kaybı, küçük bebeklerdeyse ağlama, huzursuzluk ve kusma olduğu belirtiliyor. Akut orta kulak enfeksiyonu olarak adlandırılan bu sorun, antibiyotiklerle tedavi ediliyor.